اخبار اخبار

برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با پایگاه‌های اطلاعاتی و شیوه‌های دسترسی به منابع معتبر علمی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی

به اطلاع کلیه دانشجویان تحصیلات تکمیلی ورودی سال تحصیلی 1401-1402 می‌رساند بنابر مصوبه شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه و اهمیت توانمندسازی دانشجویان در استفاده از انواع منابع اطلاعاتی، كتابخانه مركزي به‌منظور آشنايي دانشجويان ورودی‌های سال تحصيلی 1401-1402 با منابع الكترونيكي و پایگاه‌های اطلاعاتي يك دوره آموزشي تحت عنوان "کارگاه آموزشی آشنايي با پایگاه‌های اطلاعاتي و شیوه‌های دسترسی به منابع معتبر علمي" در تاریخ‌های مشروحه ذیل برگزار می‌نماید. دانشجويان محترم جهت ثبت نام در یکی ازکارگاه‌های زیر  تا  تاريخ 20/11/1401 به كتابخانه مركزي - بخش نشریات مراجعه نمايند.

لازم به توضیح است كه بر اساس مصوبه شوراي تحصيلات تكميلي دانشگاه، شركت كليه دانشجويان تحصيلات تكميلي در اين کارگاه اجباري مي‌باشد.  

ویژه دانشجویان دوره کارشناسی ارشد

روز

تاریخ برگزاری

ساعت برگزاری

محل برگزاری

دوشنبه

24/11/1401

9 الی 30/12

آمفی‌تئاتر شهریاری

چهارشنبه

26/11/1401

14 الی 30/17

آمفی‌تئاتر شهریاری

یکشنبه

30/11/1401

9 الی 30/12

آمفی‌تئاتر شهریاری

سه شنبه

02/12/1401

14 الی 30/17

آمفی‌تئاتر شهریاری

شنبه

06/12/1401

9 الی 30/12

آمفی‌تئاتر شهریاری

دوشنبه

08/12/1401

14 الی 30/17

آمفی‌تئاتر شهریاری

چهارشنبه

10/12/1401

9 الی 30/12

آمفی‌تئاتر شهریاری

ویژه دانشجویان دوره دکتری

شنبه

13/12/1401

14 الی 30/17

آمفی‌تئاتر شهریاری

سه شنبه

16/12/1401

9 الی 30/12

آمفی‌تئاتر شهریاری

 
اطلاعیه کارگاه آموزشی ویژه دانشجویان تحصیلات تکمیلی ورودی1400 (مجازی)

به اطلاع کلیه دانشجویان تحصیلات تکمیلی ورودی سال تحصیلی 1401-1400 مي رساند بنابر مصوبه شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه و اهمیت توانمندسازی دانشجویان در استفاده از انواع منابع اطلاعاتی، كتابخانه مركزي به منظور آشنايي دانشجويان وروديهایجدید بامنابع الكترونيكي و پایگاههاي اطلاعاتييك دوره آموزشي تحت عنوان "کارگاه آموزشی آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي و شيوه های  دسترسی به  منابع معتبر علمي " در تاریخ های مشروحه ذیلبرگزار مي نماید.  علاقمندان می توانند مشخصات کامل دانشجویی و تقاضای  خود را تا تاریخ 17 بهمن ماهبرای شرکت در یکی از کارگاه ها به ایمیل library@sut.ac.ir ارسال نمایند

لازم به توضیح  است كه براساس مصوبه شوراي تحصيلات تكميلي دانشگاه، شركت كليه دانشجويان تحصيلات تكميلي  در اين کارگاه اجباريمي‌باشد.

ویژه دانشجویان دوره کارشناسی ارشد

روز

تاریخ برگزاری

ساعت برگزاری

سه شنبه

19/11/1400

9 الی30/12

شنبه

23/11/1400

9 الی30/12

چهارشنبه

27/11/1400

9 الی30/12

شنبه

30/11/1400

14الی 30/17

دوشنبه

02/12/1400

9 الی30/12

چهارشنبه

04/12/1400

14الی 30/17

یکشنبه

08/12/1400

9 الی30/12

ویژه دانشجویان دوره دکتری

دوشنبه

16/12/1400

9 الی30/12

چهارشنبه

18/12/1400

9 الی30/12

 

                                               کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد 

اطلاعیه کتابخانه مرکزی دانشگاه در خصوص ارائه خدمات به دانشجویان به صورت غیر حضوری با شروع سال تحصیلی جدید

ضمن گرامیداشت هفته دفاع  مقدس و تبریک شروع سال تحصیلی جدید و با عنایت  به ادامه شیوع بیماری کرونا و آموزش مجازی ، کتابخانه مرکزی دانشگاه تمهیداتی را جهت تامین منابع  اطلاعاتی و  کتابهای مورد نیاز  دانشجویان به شرح ذیل اتخاذ نموده است.

  • ارسال کتب مورد نیاز دانشجویان از طریق پست:دانشجویان محترم می توانند با مراجعه به پورتال کتابخانه مرکزی به آدرس http://lib.sut.ac.irکتابهای مورد نیاز خود را جستجو و مشخصات آن را به همراه اسکن کارت دانشجویی به ایمیل Library@sut.ac.irارسال نمایند و در صورت موجود بودن، کتاب به آدرس اعلامی دانشجو ارسال خواهد شد.
  • امکان تمدید کتب امانتیبرای دانشجویان از طریق پورتال کتابخانه مرکزی و همچنین از طریق تماس تلفنی  با میز امانت به شماره تلفن: 04133459182  
  • تامین منابع اطلاعاتیمورد نیاز دانشجویان (مقاله، کنفرانس و E-Books) با ثبت درخواست از طریق ایمیل library@sut.ac.ir
  • امکان دسترسی  دانشجویان تحصیلات تکمیلی به  پایگاههای اطلاعاتی آنلاین خارج از شبکه دانشگاه: دانشجویان تحصیلات در صورت داشتن ایمیل دانشگاهی با عضویت در سایت  http://www.semanta.ir و سپس  ورود با نام کاربری و کلمه عبور می توانند از  طریق لینک دسترسی های مستقیم به30 پایگاه اطلاعاتی آنلاین دسترسی داشته باشند.
  • جهت کسب اطلاعات بیشتر به کانال تلگرامی کتابخانه مرکزیhttps://t.me/sahand_centeral_libمراجعه فرمایید

                                        کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد

 

اعلام تعطیلی کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه

به اطلاع کلیه دانشجویان و مراجعان محترم دانشگاه می رساند کلیه فعالیت های کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه ز تاریخ 1400/05/23 لغایت 1400/06/03 تعطیل می باشد لذا خواهشمند است پیگیری انجام امورات مربوطه بعد از بازه زمانی فوق الذکر صورت پذیرد.

دسترسی آنلاین به۳۰ پایگاههای اطلاعاتی و مجلات الکترونیکی در داخل و خارج از شبکه دانشگاه (اعضای هیات علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی)

الف- دسترسی به پایگاههای اطلاعاتی  در داخل دانشگاه

۱- مراجعه آدرس: https://online.semantak.ir

۲- انتخاب پایگاه اطلاعاتی مورد نیاز مثل ScienceDirect, Springer, Scopus, wiley, WOS, JCR, Taylor,Proquest, SAGE, IOP,  AIP, ACS, ASME, ACME ……..

 

ب- مراحل عضویت و دسترسی به پایگاههای اطلاعاتی خارج از دانشگاه

۱- مراجعه آدرس: https://www.semanta.ir

۲-  کلیک بر روی گزینه «ثبت نام» و پر کردن فرم عضویت و انتخاب موسسه خود(وارد نمودن ایمیل سازمانی الزامی است.)

۳-  پس از تکمیل فرم ثبت نام، یک ایمیل حاوی لینک تایید عضویت به ایمیل سازمانی  وارد شده ارسال خواهد شد. کاربر میبایست ایمیل مزبور را باز نموده و لینک تایید را در آن باز نماید تا صحت ایمیل وارد شده مورد تایید قرار گیرد.

۴- پس از تایید  ورود به سایت با نام کاربری و  رمز عبور که موقع ثبت نام وارد کرده است.

۵- کلیک بر روی گزینه دسترسی های مستقیم.

۶- انتخاب  پایگاه اطلاعاتی مورد نیاز  از ۳۰ پایگاه قابل دسترسی 

نمایش 5 - 1 از 33 نتیجه
تعداد در هر صفحه 5
از 7